Parkstadveendam.nl

Het Forum Van Het Noorden
Het is do, 09 sep 2010 21:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Door de weekse drukte
Nieuw berichtGeplaatst: vr, 25 jun 2010 4:08 

De laatste jaren valt het me steeds vaker op: Door de weeks lijkt het overal steeds drukker te worden. Of je nu om tien uur 's-morgens, 12 uur in de middag of half drie door Veendam heen rijdt, het is altijd overal nogal druk. Ik vraag me dan wel eens af of al die mensen die daar rondrijden niet een keer naar hun werk moeten? Ook bij het bekijken van het weerbericht, waarbij de weerman (of vrouw) vandaag in volle vreugde verteld dat we "hoogzomers weer (yeah, alsof iedereen dol is op die hitte, niet dus) hebben en dat veel mensen er op uit gingen naar het strand", rijst weer de vraag "moeten we niet door de weeks gewoon aan het werk?". Als het zo rond de kerstdagen of de grote vakantie is kan ik me er wat bij voorstellen, maar tegenwoordig lijkt geen enkel moment meer een uitzondering. Zal het komen omdat iedereen tegenwoordig zo makkelijk over een auto kan beschikken? De meeste straten in Veendam staan bomvol auto's. Zo ook bij m'n pa in de HJ Topstraat en ook hier bij voor het huis staan vaak veel auto's.

Ten opzicht van 10 jaar geleden is het dagelijks leven in Veendam veel drukker geworden. En ook in andere plaatsen, want ik kom voor m'n werk nogal overal. Om dan nog maar niet te zwijgen over de mentaliteit van mensen op straat. Iedereen loopt als een orang oetang voorover weggedoken in het mobieltje en de buitenwereld ontgaat hen. Verderop zijn 2 automobilisten, waarvan de 1 de andere gesneden heeft, die elkaar uitschelden, handgebaren maken en dreigen met fysiek geweld. De maatschappij glijdt af, socialiteit lijkt ver te zoeken en de drukt blijft maar toenemen.

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Door de weekse drukte
Nieuw berichtGeplaatst: ma, 28 jun 2010 15:03 

Vraag het mij ook wel eens af, maar wat mij dan wel verbaasd, wanneer zoveel mensen overdag dus tijd hebben om te winkelen waarom doen ze dan ook niet direct hun boodschappen ?

Waarom moet dat kennelijk altijd in de avond gebeuren ? Kom je uit je werk, even snel langs de AH, staan er complete gezinnen om half 8 s'avonds hun boodschappen te doen.

Hetzelfde geldt voor bejaarden, wanneer die mensen de hele godganse dag tijd hebben, waarom moeten ze dan perse om zeven uur s'morgens baantjes zwemmen in het zwembad ?

Ik dacht...ik gooi het er maar even uit, compleet nutteloze info, maar lucht wel op !

Profiel  

Berichttitel: Re: Door de weekse drukte
Nieuw berichtGeplaatst: di, 29 jun 2010 16:43 

Daar zeg je wel wat...Ik ging voor mijn werk aan ook wel eens baantjes zwemmen en kwam in een pratende bejaardenfile terecht. Waarom moeten die mensen zo vroeg als ze inderdaad de hele dag de tijd hebben?

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]